Wednesday, April 29, 2009

TAG: CABARAN PERLANSINGAN

Arini baru nak update. Lame dah tak update bukan takde ilham nak menulis tp sbb malas..letih bile sampai je rumah terus rasa nak tdo. Tapi disebabkan arini aku tak bole nak tdo krn aku dah dimomok kan dgn kes pecah rumah yg terjadi kat jiran aku. Dahla my roomate igtkan aku time die nak kuar. Hampess...siut je(marah diri sndiri sebenarnye huhu). Buat aku tak lelap tdo. Buatnye kang aku tdo org masuk senyap2. Sume org takde rumah ni. Aku tinggal sorg2. Uwaaa tension!! Nauzubillah. Moga2 Allah melindungi insan yg lemah ini. Aminn. Tapi aku mmg tak bole nak lupekan bende ni. Hati aku tak tenteram. Ya Allah, tabahkanla hatiku ini. Semoga aku sentiasa dilindungi. Aminn.
Buat Tag dulu.Hehe..

1) Berapa kah berat anda sekarang dan juga ketinggian anda?

berat : 55kg
tinggi : 163cm


2) Berat yang paling tinggi dalam sejarah anda? Usia anda pada masa itu?

55 kg...umur skarang 27 thn..tensen!


3) Apakah makanan sampingan anda untuk memiliki tubuh langsing? dan kejayaan anda dengan makanan tersebut?

Makanan sampingan utk tubuh langsing??ape tu?Aku tak penah diet. Skarang baru nak try bykkan makan buah-buahan utk digantikan dgn junkfud.

4) Berat yang paling rendah yang pernah anda dapat ? Usia anda pada ketika itu?

45kg. Time tu aku demam teruk seminggu lebih. Umur 24tahun.


5) Anda pernah sertai program pelangsingan? nyata kan kejayaan anda

Tak pernah. Skarang baru nak buat program sendiri dgn hadkan makn nasi & mkanan berminyak. Sebelum ni aku bedal je.

6) Apakah diet yang anda ambil untuk memiliki berat anda paling terendah?

Tak pernah buat centu plak. Berat terendah time demam tak makan. Kalau nak senang turun badan time susah hati huhu. Sbb aku takkan ade selera makan. Seminggu da bole turun mendadak.


7) Apakah yang menyebabkan berat anda naik mendadak?

May be setelah usia meningkat & kadar metabolisma dah rendah. Makan tak hingat. Senang hati selalu. hahah.


8) Apakah Target anda untuk kurus selepas ini?

Nak target 52kg dan mempunyai pinggang yg ramping..dan disiplinkan diri ambil diet yg sihat & pegi gym no skip ikut schedule yg akuda buat sendiri ok..wakaka mcm bole je aku ikut...xpe buat je dulu..huhu

9) Miliki gambar anda dahulu dan kini?
Jap kene check..


10) Sila upload ok?
Hah ni die..


Aku yg dulu: Berat 49kg, Tinggi 163cm, Umur 25tahun dan xde spare tyre



Aku yg sekarang: Berat 55kg, Tinggi 163cm, Umur 27tahun & spare tyre makin jelas kelihatan

Aku nak TAG:
1. Maisarah
2. Lan
3. ND
Actually ramai lg yg aku nak TAG tp diorg sume takde blog..huhu

5 comments:

Anonymous said...

apsal ko tag aku pasal berat nii..

Anonymous said...

lama aku tak jumpa ko..mmg naik ehhh..hhaha welcome to the clubbbbb...

Ida said...

haha..saje je TAG..nak tgk jawapan ko plak...huhu..

Aah da naik ler..tp dlm proses nak kurangkan...huhu...jgn welcome aku dulu...aku taknak!ehehe

Anonymous said...

ko tgh kurangkan camner?nak gakkk..

Ida said...

kurangkan makan nasi esp mlm.Ni aku sedang mencuba.& nak try slalu pegi gym huhu...sbb aku slalu malas pegi..hangat2 tahi ayam je lebih aku ni..keke