Wednesday, December 2, 2009

Oh kereta..Oh duit

Mmg dugaan sungguh time nak simpan duit ni la mcm2 dugaan dtg. Mmg dah diketahui tiap2 hujung tahun akan renew road tax & insurance. Tp tahun ni jugak duit yg disimpan utk tujuan tu dah habis diguna gara2 kereta buat hal dan major servis.

Slalu ckp dgn Incik Abg...sye nak kete ni..Honda Stream Type-R..muahaha
Mudah mudahan dpt..Aminn

Hmm skali fikir mmg ptt buat major service pun sbb kete tu da 4tahun. Tak tukar belting lg. At last seribu lebih jugakla abis. Itu major service dan repair sane dan sini je. Tak termasuk lagi road tax & insurance. Masa ni baru terfikir kenapala saye ni tak simpan duit major service utk kereta kan? Nak menyesal pun tak guna lagi. Benda dah jd. Cumanye kne jdkan pengajaran.

Duit...duit..duit..saya nak duit..;;)

Next time kena simpan some portion utk major service ni. tak lari jugak dlm RM500-600 jugak. Jgn jadi mcm saya tunggu 4thun baru na buat major service mmg sakit. Nasib baik seribu lebih. Kalau beribu-ribu lebih? Mmg pengsan. Terbukti Allah masih sygkan hambaNya ini:D.
*All pics were taken from Google






4 comments:

Farah said...

memang kalau dah berkereta ni kena ade duit emergency untuk service/roadtax/insurans semua..selalunye yg aku buat..aku asingkan duit bonus yang aku dpt every year untuk tujuan ni..kalau guna duit gaji memang tak dapat la.

kalau servis tu tahan lagi..tp insurans la mahal btul!

Ida said...

Farah..mmg betul ckp ko..aku setuju sgt..tp silap aku tak simpan emergency utk rosak ke ape..aku simpan utk road tax n insurance je...next time kene buat mcm ko.

Ida said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

hello... hapi blogging... have a nice day! just visiting here....