Tuesday, May 12, 2009

Aku...Dia dan hospital...

Huh..barula aku berkesempatan utk mem'blog' semula. I had a busy day since last Thursday. Si dia accident & since his parents & siblings sume jauh2, so akula yg bertanggungjwb utk jaga dia. Ditambah pulak dgn kedegilan die yg takmo inform parents dia tentang hal kemalangan ni. Bukan apa may be dia tanak susahkan parents dia travel jauh2 memandangkan diorg dah tua. Sure diorg risau nanti. Masuk hari ke-3 barula nak inform parents dia. Itu pun sbb doc kata yg dia bole discharge esoknya. Tp tinggal harapan je la. In fact dia kena stay until Monday utk doc pasti kan yg luka dia ok dan takde pape masalah.

On Sunday parents dia dtg. Actually parents dia nak dtg lepas dia inform hari Sabtu. But then dia tak bagi. Lagipun masa tu dah petang. Risaukan keselamatan diorg. So, 1st time jumpa bakal mertua...hihi... yg peliknya aku rasa biasa je. Tak sempat nak rasa berdebar2 pun & suma berajalan lancar. Just parents dia sedih tgk anak dlm keadaan mcm tu. Aku rase semua parents pun akan sedih tgk anak terlantar kat katil hospital. Kalau parents aku tataula..maunye mak aku meraung kat wad tu..huhu.

So, sepanjang dia di hospital mmg aku je la peneman dia. Aku ambil leave 2 hari. Khamis & Jumaat. Sepanjang weekend pulak hidup aku hanya di hospital bermula dr watu melawat pukul 12pm hingga ke pukul 8.30 mlm. Itu pun nasib baik tak bole temankan overnight kalau tak mmg aku tak blk langsung. hehe...Isnin barulah boleh discharge. Itu pun petang after aku habis keja. Mula2 risau gak tinggalkan dia dgn keadaan yg mcm tu. Tp Alhamdulillah die survived! hehe...

Sepanjang masa kejadian dan masa di hospital tu mcm2 yg kami lalui. Mmg susah dan mmg sakit. Tp kami belajar saling sabar-menyabarkan, sentiasa berfikiran positif, belajar menghadapai saat2 kecemasan (sbb aku org yg dia call masa dia accidet & aku jugakla yg bwk die ke hospital), dan kemalangan ni jugak membuat kami lebih menghargai satu sama lain...heheh ;)

Hospital Serdang.. (Gambar ni sape punye aku tatau main amik je)

Laluan ke hari-hari ke wad 7E(wad orthopeadic)

2 comments:

Farah said...

erk...teruk ke accident???hmm org llk mmg camtu..dulu asri accident pon die takmo kasik bgtau parents..anyway mmg btul..bila jd mcm ni kite tau die perlukan kite more than anyone else hehe cewaah feeling lak :P

Ida said...

Agak teruk jugakla. Ade luka yg dlm hingga nampak tulang.then ade fracture lagi. tu yg jdkan tambah teruk dan kene bedah utk pasang plate besi.itula klau kite sure parents bgtau dulu.llk mmg lain cr berfikir dgn kite kan kan kan. betul betul betul...mase tu la baru sume feeling2 yg terpendam bole kuar. Salah satu hikmah disebalik kejadian..heheh..