Sunday, April 12, 2009

HURM

PESANAN: Kalau tanak baca pun takpa. Just luahan hati aku je.



Gambar ni takde kaitan dgn apa yg bakal aku tulis. It is just my fav pic...

Aku rasa bingung dan sakit hati. Bingung pd 1 perkara dan sakit hati dgn 2 benda. Actually aku malas nak sakit2 hati. Tp kdg2 byk benda yg buat aku cepat naik hangin. Ade masa aku cuba sabar dan cr solution mcmane nak atasi. Tp kadang2 aku saja lepaskan bg puas hati wakaka..jahatnye!

1st benda yg aku sakit hati
Arini aku puas hati. Rumah dan bilik siap dgn kipas skali aku da bersihkan. Baru rase selesa nak lepak2. Dapur pun dah bersih. Tapi aku tak suka kalu aku dah bersihkan org buat sampah lg. Tak suka tak suka tak suka! Aku tak kisah kalau takde sapa nak bersihkan tp just sama2 jaga kebersihan itu dah memadai. Tapi kalau bersihkan pun tanak then siap tambah sampah serabut serabai...itu MELAMPAU! Aku tak tau nak ckp mcmana tp aku mmg cepat naik hangin kalau aku dah kemas org buat kotor blk. Aku dah kemas dapur & basuh pinggan tiba2 ade je pinggan kotor blk. Stove aku da bersihkan tiba2 berminyak blk. Come on la. Masak terus bersihkan. Periuk, pinggan yg sendiri guna sendiri basuhla. Bukannye susah. Unless kalau da tak sempat then okla. Kadang2 buat takpela. Aku pun bukan perfect pun. Itu aku paham. Tp kalau selalu itu melapaula. Tak fahamla aku dgn org yg berperangai cenggini. Arrghhhhh TENSION tau!!! Nak ckp tatau nak susun ayat. Hurm diamkan aje lah. Tahan sabar. Kalau tgk sepah2 tu sakit hati..so aku basuh je la sendiri. Mcm bibik plak. Tu la satu sbb aku da lama tak kemas rumah. Malas nnti aku sakit hati. Bila da kemas sepah blk. Utk elakkan rase menyampah weekend aku pegi merayau or blk umah parents lg best.

2nd benda yg buat aku sakit hati
Aku tak faham kenapa kalau kita rapat dgn seseorg dan selalu communicate..but when there's a time when you are not available for that close person die nak terasa hati plak. Aku bukan saja2 but die kenela fikir aku ade kerja yg aku dibayar gaji utk buat. Aku ade family dan ade tanggungjwb kpd family yg aku perlu aku beri perhatian. And also I'm with somebody yg aku perlu jugak luangkan masa. Somebody that I love. Bukan aku tak igt.. & aku tak lupa die. Tp i need sometimes & some privacy for myself. May be dia tak tau dan tak nampak apa yg aku buat. Dia tak tau yg aku hargai our relationship. Yes she has the right to feel a bit jelous sbb masa dgn dia dah tak byk part of it is my mistake..yes i admit,rasa a part or whatever it is when i'm not spending time as much as before. But she dont have the right to judge me or blame me before she know what i'm going through right now. I dont know what is she thinking but she is different now. I just hope that she could understand me because i never did that when she was having bf. Or even now she's close to someone else kakak angkat dia. For me best friends would not onlyys together when they're happy..but they'll always be there when u r down, when u need a shoulder to cry on no matter where you are. Oh Tuhanku.
1 Perkara yg aku bingung
Ade org hutang dgn aku & janji nak bayar. Sampai masa dia buat tatau mcm takda apa yg berlaku. Hurm pelik?

Bila pk2 blk inilah cabaran utk aku berubah. Mana ade benda senang nak dpt kan. Kesabaranitu separuh drp iman. <-- Pesanan utk diri sendiri huhu.. Tp jgn salah faham. Actually ini luahan hati aku je utk elakkan dr marah org2 yg terlibat sbb aku sayang diorg ni suma. Cuma aku ni insan biasa yg kesabarannya ade limit. Bila aku diserang bertubi-tubi or slalu sgt kene serang itu yg buat aku nak menyerang blk.huhu. Tapi ada baiknya aku tembak kat tempat yg takde hidupan lain. Yang takkan sakitkan hati sapa2. Just utk legakan hati aku. huhu..

4 comments:

Olive Tree said...

Hi, it's a very great blog.
I could tell how much efforts you've taken on it.
Keep doing!

Anonymous said...

Idaaaa....


hmm...thats why aku tak duduk dah ngan orang luar..takpe..ko dha nak kawen dha..ignore jer..


kawan ko tu budak kecik lagi ke nak jeles2 ko tak spend time ngn dia?alahaaaiii..lepas ni ko dah kahwin lagi kurang kottt perhatian...

Ida said...

Mai:- itu la saba je la..aku tak faham nape nak jeles2...susah la ini mcm huhu...lebih kpd merosakkan ape yg dah ade..hopefully sume akan ok nnti.

Ida said...

Olive:- tq;)